Saturday 3 November 2007

Huskedigt

For snart nogle år siden deltog jeg i et kursus i hukommelsesteknik. Om det decideret har ændret noget, skal jeg lade være usagt hér, men en af teknikkerne var at lave ord eller sætninger ikke med selve det, du skal huske, men med noget, der får dig til at tænke på det, du skal huske.

Jeg bruger ofte teknikken til at huske fx små gøremål, og ind imellem skriver jeg ikke kun det, jeg skal huske, ned bagefter, men også netop huskeordene og -sætningerne. Dette digt er komponeret af sådanne sætninger. Open for interpretations.


Munke spiser sundt
af Bjørn Clasen

The Queen's war theatre
Like a wi-fi competition in a supermarket
Glass dungeon of luck
Vildt, en 13'er! Vildt!

Sjette danske himmel
Ungdomshybeltegning
Bilfri
Fair pet kick
Bad breath in a 307

Billeder af ungarsk mad
Magda i Tirana
TUI — toi-toi-toi

No comments: